بازار طلا آخرین خبرها طلا و ارز روند بهبود نفت ادامه یافت
روند بهبود نفت ادامه یافت
چکیده این مطلب : انتشار : 1403/02/31 - 12:23 0 نظر

گلدمگ: با وجود چشم‌انداز نرخ بهره و بهبود تقاضا در چین، قیمت شاخص‌های نفتی در ادامه‌ی مسیر رشد هفته‌ی قبل، با رشد اندک همراه شد.

به گزارش سایت بازار طلا، نفت در معاملات روز دوشنبه آسیا اندکی افزایش یافت؛ در همین راستا، معاملات آتی نفت برنت منقضی در ماه جولای با 0.3 درصد افزایش، به 84.19 دلار در هر بشکه رسید، در حالی که قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت، با 0.2 درصد افزایش به 79.70 دلار در هر بشکه رسید.

گفتنی است قیمت‌های نفت جایگاه خود را بر روی برخی سودها نسبت به هفته‌ی گذشته حفظ کرد و علت آن بود که چشم‌انداز کاهش نرخ بهره‌ی آمریکا و بهبود تقاضا در واردکننده‌ی اصلی چین، منجر به افزایش تمایل برای نفت خام شد.

گذشته از آن، دولت ایالات متحده با بیان اینکه حدود 3.3 میلیون بشکه نفت برای کمک به پر کردن مجدد ذخایر استراتژیک نفت خریداری کرده است، بازارها را مورد تشویق قرار داد.

 

بازارهای نفتی نسبت به نشانه‌های آتی در مورد نرخ‌های بهره و اقتصاد ایالات متحده در این هفته محتاط باقی ماندند.

با نگاهی به هفته‌ی پیش رو، علاوه بر صورتجلسه‌ی فدرال رزرو در اواخر آوریل، سخنرانی برخی مقامات فدرال رزرو در این هفته در کانون توجه قرار دارد.

ناگفته نماند که وضعیت بازارها قبل از نشست سازمان کشورهای صادرکننده‌ی نفت و متحدان (اوپک پلاس)، که قرار است در اول ژوئن برگزار شود، چندان مطلوب نبوده است. هر گونه به روز رسانی در مورد برنامه‌های این سازمان به منظور حفظ کاهش تولید مستمر، در کانون توجه قرار خواهد گرفت.

در حوزه‌ی رویدادهای ژئوپلیتیک، گزارش‌های رسانه‌ها حاکی از آن است که بالگرد حامل ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران و وزیر امور خارجه وی به دلیل شرایط بد جوی در مناطق کوهستانی سقوط کرده است. به گزارش رویترز، سقوط هلیکوپتر در بحبوحه‌ی تنش‌ها در خاورمیانه و در پی حمله‌ی اسرائیل و ایران به یکدیگر در اوایل سال جاری رخ داد.

ایران همچنین بارها و بارها از تداوم تهاجم اسرائیل به غزه انتقاد کرده است.

به علاوه، نگرانی‌ها مبنی بر اینکه ادامه‌ی بی‌ثباتی در خاورمیانه می‌تواند عرضه‌ی نفت از این منطقه را دچار اختلال کند، چرا که این منطقه، یک نقطه‌ی کلیدی برای حمایت از قیمت نفت تلقی می‌شد و مسیر قرار گرفتن معاملات برنت در بیشتر سال 2024 را در بالای سطح 80 دلار هموار کرد.

منبع : tgju

نظرات
captcha

کاربر گرامی، در صورت مشاهده هرگونه خطا در این صفحه، روی دکمه گزارش خطا کلیک کنید تا در اولین فرصت مشکل را برطرف کنیم

گزارش خطا
پشتیبانی

پشتیبانی

در حال تلاش جهت برقراری ارتباط با سرور
  • جهت گفتگو با پشتیبانی، اطلاعات زیر را تکمیل کنید

00:00
بازار طلا

میخواهید از آخرین اخبار و تخفیف های بازار طلا باخبر شوید؟